تبلیغات
دانلود فایل های علمی - طرح درس - جامعه شناسی

دانلود فایل های علمی - طرح درس - جامعه شناسی

دانلود فایل های علمی - طرح درس - جامعه شناسی
بررسی درس دوم از فصل دوم كتاب جامعه شناسی سال سوم علوم انسانی
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل doc
حجم فایل 10 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 5
طرح درس - جامعه شناسی

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

بررسی درس دوم ,از فصل دوم كتاب جامعه شناسی سال سوم علوم انسانی

سئوال 1-اهداف این درس را درسه قلمرو شناختی ’مهارتی’و نگرشی مشخص كنید:

الف)در قلمرو شناختی:

1-انتظار می رود دانش آموز اساس داوری در مورد نابرابری ها را بداند .

2-انتظار می رود دانش آموز مفهوم شایسته سالاری را بفهمد.

3-دانش آموز بتواند تاثیر شایسته سالاری در برخورداری افراد از مزایای اجتماعی را توضیح دهد.

4-انتظار می رود دانش آموز عادلانه بودن یا نبودن توزیع مزایا بر اساس ویژگی های

انتسابی را توضیح دهد. .

5-انتظار می رود دانش آموز تعریفی از تبعیض و فمینیسم یاد گیرد.

ب )در قلمرو مهارتی :

1-دانش آموز بتواند در مورد ارزشهای جامعه خود یا جوامع دیگر داوری كند.

2-دانش آموز بتواند عادلانه بودن یا نبودن توزیع مزایا را در گروه و جامعه تشخیص

دهد.

3-دانش آموز بتواند علت نابرابری در توزیع مزایا (بر مبنای ویژگی های اكتسابی و

انتسابی )را پیدا كند .

4-دانش آموز بتواند عقاید فمینیستی را تجزیه و تحلیل كند .

5-دانش آموز بتواند در مورد طبیعی بودن یا نبودن توزیع مزایا براساس اكتسابی

یا انتسابی استدلال كند .

6-دانش آموز مصادیقی از تبعیض را در جامعه شایسته سالاری یا پادشاهی بیابد .

ج –در قلمرو نگرشی :

1-دانش آموز نگرش مثبت در مورد تاثیر ارزشهای جامعه بر توزیع مزایا پیدا

می كند و آنرا بعنوان عامل مهم و تاثیر گذار می پذیرد .

2-نگرش مثبت در مورد برابری زن و مرد در ذهن دانش آموز ایجاد می شود .

3-نگرش مثبت در مورد مستمر بودن ویژگی های اكتسابی در كسب مزایا ایجاد

می شود .

4-نگرش منفی در مورد تبعیض در فرد ایجاد می شود .

سئوال 2- مفاهیم اساسی درس را مشخص كنید :

-ارزشها و باورها مبنایی برای داوری در مورد (عادلانه بودن یا نبودن )توزیع مزایامی باشد

-ویژگی های اكتسابی (در جوامع شایسته سالار )مهم ترین عامل برخورداری از مزایا است

-فمینیستها اعتقاد به برابری زن و مرد (در بهره مندی ازاكثر مزایا ) دارند .

-شایسته سالاری یعنی: بر عهده گرفتن نقش بر اساس كسب صلاحیت و مهارتها ی لازم برای آن نقش كه مفابل تبعیض قرار دارد .


html

تاریخ : شنبه 11 آذر 1396 | 09:30 ق.ظ | نویسنده : پژوهان | نظرات
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By Slide Skin:.