تبلیغات
دانلود فایل های علمی - download بتنهای مقاوم در اجرا

دانلود فایل های علمی - download بتنهای مقاوم در اجرا

دانلود فایل های علمی - download بتنهای مقاوم در اجرا
گسترش زیر بنای حمل و نقل ملتها ، برترین و اولین جزء جامعة حمل و نقا است اما فراتر می رویم ، زیرا تولیدات ، اقتصاد محلی ، رقابت بین المللی اقتصادی هر ملت به حمل و نقل سریع و مورد اطمینان افراد و كالاها بستگی دارد در این میان ساختار پل بزرگراه ها ‌، ارزنده ترین ، ضروری ترین و فنی ترین جنبه های مورد نیاز برای گسترش زیر اساس حمل ونقل است
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 79 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30
بتنهای مقاوم در اجرا

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

بتنهای مقاوم در اجرا

گسترش زیر بنای حمل و نقل ملتها ، برترین و اولین جزء جامعة حمل و نقا است . اما فراتر می رویم ، زیرا تولیدات ، اقتصاد محلی ، رقابت بین المللی اقتصادی هر ملت به حمل و نقل سریع و مورد اطمینان افراد و كالاها بستگی دارد . در این میان ساختار پل بزرگراه ها ‌، ارزنده ترین ، ضروری ترین و فنی ترین جنبه های مورد نیاز برای گسترش زیر اساس حمل ونقل است . ما به پلهای مقاومتر و با دوامتر نیازمندیم . بر اساس گزارشی از كنگرة سیستم حمل و نقل ملل 1995 دربارة موقعیت و اجرا ، بیش از 5/12 درصد از پلهای جاده های ایالتی ، جاده های شریانی و جاده های گردآورنده یا ما در دارای ضعف و خرابی ساختاری هستند .

1-HPC (High - Performance concrete): بتنهای مقاوم در اجرا

43524 پل وجود دارند كه نیاز به تعمیرات اساسی نوسازی یا جایگزینی دارند با وجود آنكه یك پل ناكار آمد لزوماً ناامن نیست ، بعضی از این پلها همواره تحت بار گذرانید و برای عبور وسایل نقلیة سنگین و اتوبوسها در مسیر طولانی و متناوب قرار دارند . یكی از پیشرفت های فنی كه توقع ما را در بدست آوردن مدت زمان طولانی و تأثیر گذار بر هزینة سازة پل بزرگراه ها افزایش داده ، اجرای بتنهای مقاوم است . موادی كه تحت عنوان اجزاء و فرآورده های مصرفی در ساختار بتنهای مقاوم اجرایی طبقه بندی شده اند چند دهه در آمریكا و دیگر كشور ها در ساختمانها به كار می رفته است . ولی در سالهای اخیر ، نیاز به گسترش زیربنایی ، مطالعات و اجرای HPC در پلها را شتاب بخشید . افزایش شاخصه مقاومت و پایداری پلهایی كه HPC را در تیرها ، كف و پایه های خود شامل می شوند نوید بخش كاهش هزینه نگهداری و زوال این گونه سازه هاست . هم اكنون رقابت بر سر پیدا كردن راهی عملی جهت استفادة فراگیر HPC و كاهش هزینه های ضروری و خطراتی كه ذاتاً در استفاده از هر نوع تكنولوژی جدید است ، می باشد .

« سولین » مهندس پژوهش در پلها و نمایندة بزرگراه های دولتی ، اشاره كرد : اجزای HPC ، نفذ ناپذیری و دوام بیشتری را سبب شده و دستیابی به مقاومتی را كه از بتن معمولی حاصل می شود را سرعت می بخشد « ماری لورانس » ، طراح پل بخش حمل و نقل تگزاس ( TXDOT ) و كسی كه در بیشتر پروژه های پلهای پیشرفته ای كه از HPC استفاده می كنند شركت داشته ، افزوده: استفاده از HPC باید افزایش چشمگیری در ظرفیت زمانی پلها را موجب شود . به علاوه ایالات و محلات باید هزینة كمتری جهت تعمیر پلهایی كه با HPC ساخته شده اند ، صرف كنند .

در كل این دومورد اساسی ترین فایدة مواد ساختاری HPC را نتیجه می دهند كه همان افزایش مقاومت و پایداری و كاهش هزینة تعمیرات و نگهداری پل در دراز مدت است .

2-TXDOT (Texas Department of transportation): واحد حمل و نقل تگزاس

3-FHWA (Federal Highway Administration) : مدیریت بزرگراههای دولتی

FHWA در حال ترویج ، آزمایش و استفاده از HPC در بسیار از راههایی است كه سرمایه گذاری شده اند . اطلاعات ارزشمندی نیز از ساختمان پلها از كشورهایی مانند كانادا ، فرانسه ، ژاپن و نروژ رسیده است . انتشار این اطلاعات به طور گسترده و دقیق از مسئولیت های اولیة FHWA می باشد . در ماه مارس 1996 ، FHWA و TXDOT با مشاركت مركز تحقیقات حمل و نقل دانشگاه تگزاسی در « استین » ، از برنامة تحقیقاتی استراتژیك بزرگراه های منطقه ای در مورد HPC حمایت كردند و آن را به نمایش گذاشتند . هدف از این نمایشگاه ها ، ترویج ومصرف HPC در پلها است. این حمل به آژانس های دولتی ، محلی و ایالتی ، صنعت ساختمان و جامعة آكادمیك این امكان و اجازه را می دهد كه در تمام زمینه ها ، این تكنولوژی مفید را مورد تبادل نظر قرار دهند .

نورافكن هایی روی دو پرو.ژه اخیر پلهای زیر گذر در تگزاز و رو گذر هوستون كه اولین پروژه ساخت پل بزرگراه ها با استفاده از HPC در ایالات متحده آمریكا هستند ، قرار داده شده اند .

قبل از آنكه بحث بیشتری در مورد جزئیات نمایش و گزارش از HPC در پروژ های زیر گذر انجام دهیم ، باید نگاهی مختصر بر پیشرفت و كابریهای گوناگون این مواد ساختاری در چند دهه اخیر بیندازیم .

معرفی HPC : اساساً HPC متشكل از همان مواد بتن می باشد اما از نظر دستیابی به دوام یا مقاومت قابل توجه یا هر دو جهت رویارویی یا نیازهای پروژه های ساختمانی مورد كارشناسی و بررسی قرار گرفته است . این نیازها و ویژگی های مورد نظر HPC اساساً با توجه به فاكتورهایی از قبیل دما ، موقعیت آب وهوایی و عضو مورد نظر مانند پل ، زیرسازه ها ، تیرها یا كف ، متفاوت است . به همان اندازه كه دوام و مقاومت مورد نظر می باشد ، مهندسین به دنبال فواید HPC در موارد عملی و هزینه ها و قابلیت ساخت آن نیز می باشند . هدف ، كشف وسایل و راههای ساخت پلهای به صرفه اقتصادی و در عین حال مقاوم ، می باشند . تعادل هزینه های ضروری ساخت در برابرصرفه جویی های آتی ، از مفاد اساسی در استفادة HPC در نظر گرفته می شود . با ت.جه به تجربیات آموخته شده ، استاندارد های بنا نهاده شده و اینكه مصالح و مواتد بیشتر در دسترس می باشند ، نقش اقتصادی در HPC بیشتر آشكار می شود . در واقع استفاده از HPC ما را به سوی كاهش هزینه های ساخت با وجود كارایی بیشتر طراحی ها ، ساخت سریعتر ، كاهش مصرف منابع موجود در نتیجه استفاده از دهانه های طولانی تر و تیرهای كمتر ، هدایت می كند . با توجه به فراخوان FHWA برای تعیین و تعریف HPC كه بر ضوابط مقاومت بالا و طولانی بنا نهاده شده ، تعریف ارزنده ای از سوی مؤسسه بتن آمریكا ( ACI ) با توجه به شورای اعضایی چون « چارلز گودا سپید » ، « سونیل وانیكار » و « ریموند كوك » صورت گرفت . این تعریف در فوریه 1996 و در مجله Concrete international انتشار یافت كه شامل چهار پارامتر برای دوام و چهار پارامتر برای مقاومت است كه هر یك توسط ضوابط اجرایی ، آزمایشات عملی و اجرایی حمایت شده اند تا در اجرا آن را به موقعیت های ویژة ناسازگار ارتباط دهند . این هشت ضابطة اجرایی عبارتند از : دوام در برابر ذوب و انجماد ، مقاومت مقایسه ای ، ستایش ، نفوذپذیری ، كلرید ها ، مقاومت ، الابسیتته، كاهش حجم و خزش .


html

تاریخ : یکشنبه 12 آذر 1396 | 09:57 ب.ظ | نویسنده : پژوهان | نظرات
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By Slide Skin:.